OUTREAAAACH! - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Elisa Vreugdenhil - WaarBenJij.nu OUTREAAAACH! - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Elisa Vreugdenhil - WaarBenJij.nu

OUTREAAAACH!

Door: Elisa

Blijf op de hoogte en volg Elisa

16 Oktober 2012 | Nederland, Heerde

WOEEHOEEEE DE OUTREACHLANDEN ZIJN BEKEND!

Het zijn erg leuke landen (helaas mag ik nog niets zeggen; gemeen hea!) Heel het weekend heb ik lopen dubben joh. Het was echt heel vervelend! In dit soort dingen probeer je echt te vragen wat God wil en waar Hij jou wil hebben. Aan de ene kant mag je natuurlijk je eigen verlangen volgen, want dat heeft Hij in je gelegd. Maar soms vraagt Hij jou ook om naar een specifiek land te gaan. Ik had zelf wel een verlangen voor een land om daar naartoe te gaan, voordat DTS begon. Maar toch heb ik gevraagd aan God:"Heeft U een plaats waar ik heen moet?" Nou toen begon het hoor. Ik begon echt gekke dingen in mijn hoofd te halen! Ik moest vrijdag de wc's schoonmaken en ik vroeg aan God: "Heer, wilt U mij duidelijkheid geven naar welk land ik moet!" En toen dacht ik in de tegels van de wc een land te zien, want in die tegel zaten een beetje barsten. Maar later bleek dat echt onzin te zijn hahaha. Dat soort dingen krijg je dan. Ik denk ook dat God daar hard om heeft gelachen! Hij heeft me toen verteld om geduld te hebben en niet gek te worden.
Op zaterdagavond heb ik wel écht bevestiging gekregen naar welk land ik moet gaan! Ik was aan het bladeren in de Allerhande van de Albert Heijn en toen dacht ik ineens weer aan mijn outreach land. Dus ik kijken bij elk recept uit welk land het kwam.. maar helaas pindakaas. Er stond nergens een land bij. Ik gaf het op, sloeg de bladzijde om en.. jahoor! Daar stond één van de drie landen. En een vrouw die daar vandaan kwam en allerlei dingen. Dit was voor mij echt een bevestiging van God dat mijn verlangen goed was! Dus daar was ik erg blij mee.

Wat erg grappig is, is dat die week waarin we een outreachland moesten kiezen, les kregen over Gods stem verstaan en de Heilige Geest. We kregen les van John Bills. Hij is iemand die al vanaf het begin heeft meegewerkt aan het opstarten van YWAM, dus hij had echt hele gave verhalen over Gods stem verstaan en dat het zegmaar nog werkt ook. Als je een leuk verhaal wilt weten, moet je maar even mailen!

Deze week heb ik vooral meer geleerd over de Heilige Geest. Ik dacht dat ik daar al redelijk veel over wist, maar sommige dingen kwamen weer terug in een nieuw jasje.

John Bills heeft ons geleerd dat we vaak kijken naar de vruchten van de Heilige Geest (in tongen bidden, het 'vallen' in de Heilige Geest, overweldiging van de Heilie Geest). Maar de Heilige Geest wilt ook een relatie met jou. Nu lijkt het alsof de Heilige Geest buitengesloten is van de godheid of iets dergelijks, maar dat is niet zo. Wanneer je bid naar de Vader, naar de Zoon of de Heilige Geest, bid je tot God. Het is alleen erg ingewikkeld, ik snap het soms ook niet helemaal! Maar soms kunnen we God ook niet begrijpen denk ik. In ieder geval, de Heilige Geest heeft karaktereigenschappen en wilt meer dan alleen zijn vrucht aan jou geven. Hij wilt jouw vriend zijn!

Wat ik ook heb geleerd, is dat wij indrukken van de Heilige Geest kunnen weerstaan. Soms weten we dat Hij tegen ons spreekt om bijvoorbeeld iemand aan te spreken, maar dan zeggen we tegen onszelf : "Nee, ik ben nu echt te moe daar voor." Of we zeggen: "Ja dahaag, dat ga ik echt niet doen!" Dat heb ik zelf vaak gehad en gedaan. Ik dacht altijd dat ik wel moedig genoeg zou zijn in de toekomst en dan de dingen zou doen die de Heilige Geest van mij vroeg. Maar ik deed het nooit. Dit was op een donderdag. Ik voelde me toen dus best wel vervelend en schuldig naar God toe dat ik Hem eigenlijk gewoon niet heb gehoorzaamd. Ik ben wel heel blij dat God altijd naar mij lacht en blij over mij is; nooit teleurgesteld. Maar we moeten ook nederig zijn en ons kwetsbaar opstellen.

Die vrijdag zat ik dus nog een beetje met dit gevoel van: "Wat nou als God nooit meer tot mij wil spreken en hoe zit dat dan? Want ik wil wel echt voor Hem gaan leven en aaaarhgg." Maar God is gelukkig geen oordelende God! Hij wilt mij altijd terughebben en staat met zijn open wijd :) we gingen vrijdag namelijk God aanbidden en luisteren naar Zijn stem. En van elke impressie die we hadden, werd aangemoedigd dit te doen. Op een gegeven moment had ik natuurlijk het idee om over een rij stoelen heen te lopen, maar was ik te kippig om dit te doen. Ik durfde het echt niet en moest heel erg huilen. Ik denk dat ik daar een stukje ben bevrijd van angst voor mensen. Soms stel ik de 'approval' van mensen boven de 'approval' van God. Dan weet ik dat God iets van mij verlangt, maar doe ik het gewoon niet omdat ik te schijtig ben wat mensen van mij zullen vinden. Maar daar zijn we deze week over aan het praten - het gaat deze week over identiteit- dus daar kom ik ook weer overheen! Uiteindelijk ging ik naar voren, zei dat 'ik over die stoelen moest lopen' en daar ging ik dan. Het was echt een soort overwinning. Dat klinkt heel stom, want over een rij stoelen lopen is toch niet zo moeilijk? Maar voor mij was het gewoon gek om te doen! Daarna gingen er nog twee mensen over die rij stoelen, dat was wel heel vet.

Later zijn er nog veel meer te gekke dingen gebeurd. De een hoorde dan iets van God en de ander zei dat heel enthousiast: "Ja, dat idee had ik ook!" En daar stapten we dan in uit en toen ging het zo heel de tijd verder. Echt weer opgebouwd! En zo heb ik nu deze week ook weer dingen ervaren van God. Gewoon echt bevestiging dat Hij van mij houdt, echt heel fijn!

Deze week zijn we bezig met het onderwerp identiteit. Dus dat is erg spannend! Nu moet ik gauw gaan, want we gaan les krijgen over clowning voor op outreach. En ik ben eigenlijk al te laat haha. En volgende week zijn we een week op de bases in Amsterdam! Dan gaan we een week evangelisteren. Lijkt me ook heel gaaf!

Heel erg bedankt voor jullie reacties, superlief joh! Dat bemoedigd me echt, want soms ben ik nog wel een beetje onzeker over mijn blog.

Ik spreek jullie gauw!
Groetjes :)

  • 16 Oktober 2012 - 18:25

    Ferdy Korpershoek:

    Jo, daar ben ik weer! Je schrijft super leuk Elies! Ik vind het reuze interessant om te lezen! Gewoon blijven doen als je wilt! Ohh leuk dat je naar Amsterdam gaat! Daar woont familie Barbosa (soort van uit onze kerk) ook hè! Leuke familie! Nou ga weer een goede week tegemoet!

  • 17 Oktober 2012 - 01:43

    Pieter Jan:

    He Elisa, hoeveel reacties mogen er uit één familie komen ? Ferdy is er weer snel bij. Hoewel het misschien wel heel erg ontnuchterend is had ik wel plezier in hoe je je 'tegeltjes-ondruk' beschrijft. Ik schat ook wel in dat God daar over glimlacht. Vaak zijn we te weinig afgestemd op wat God wil doen door ons heen en soms zijn we TE overdreven ... De kunst is om een goede balans te vinden. Daarom is een gemeente met allerlei verschillende mensen ook zo leerzaam ...
    Je verhalen zij enthousiast hoor en ook voor ons weer leerzaam. ENJOY !

  • 17 Oktober 2012 - 01:43

    Pieter Jan:

    He Elisa, hoeveel reacties mogen er uit één familie komen ? Ferdy is er weer snel bij. Hoewel het misschien wel heel erg ontnuchterend is had ik wel plezier in hoe je je 'tegeltjes-indruk' beschrijft. Ik schat ook wel in dat God daar over glimlacht. Vaak zijn we te weinig afgestemd op wat God wil doen door ons heen en soms zijn we TE overdreven ... De kunst is om een goede balans te vinden. Daarom is een gemeente met allerlei verschillende mensen ook zo leerzaam ...
    Je verhalen zij enthousiast hoor en ook voor ons weer leerzaam. ENJOY !

  • 17 Oktober 2012 - 01:43

    Pieter Jan:

    He Elisa, hoeveel reacties mogen er uit één familie komen ? Ferdy is er weer snel bij. Hoewel het misschien wel heel erg ontnuchterend is had ik wel plezier in hoe je je 'tegeltjes-indruk' beschrijft. Ik schat ook wel in dat God daar over glimlacht. Vaak zijn we te weinig afgestemd op wat God wil doen door ons heen en soms zijn we TE overdreven ... De kunst is om een goede balans te vinden. Daarom is een gemeente met allerlei verschillende mensen ook zo leerzaam ...
    Je verhalen zij enthousiast hoor en ook voor ons weer leerzaam. ENJOY !

  • 17 Oktober 2012 - 20:25

    Rick En Corrie:

    Hoi Elisa, het is steeds weer heel leuk, en interesant, om je belevenissen te lezen.
    Ik wist al dat God door de bijbel tot ons spreekt, maar dat Hij dat ook door de Allerhande van Albert Heijn doet is nieuw voor me. als je tijd hebt wil ik wel een leuk verhaal weten, van John Bills!
    Een hele fijne,gezegende tijd in Amsterdam, tot ziens!


  • 20 Oktober 2012 - 15:34

    Demi:

    Hee Elies, ik ben echt heel erg benieuwd waar je uiteindelijk heen gaat! Veel plezier nog daar, kus!

  • 20 Oktober 2012 - 15:34

    Demi:

    Hee Elies, ik ben echt heel erg benieuwd waar je uiteindelijk heen gaat! Veel plezier nog daar, kus!

  • 20 Oktober 2012 - 15:34

    Demi:

    Hee Elies, ik ben echt heel erg benieuwd waar je uiteindelijk heen gaat! Veel plezier nog daar, kus!

  • 20 Oktober 2012 - 15:34

    Demi:

    Sorry voor 3x dezelfde reactie, mijn computer flipte een beetje haha.

  • 22 Oktober 2012 - 21:11

    Elisa Vreugdenhil:

    Aaaah wat reageren jullie allemaal altijd zo leuk en positief! Echt heel erg lief!
    Als jullie iets op te merken hebben, mogen jullie dat ook zeggen hea (A)

    En tuurlijk Pieter Jan mogen er meerdere reacties uit een familie komen; des te gezelliger!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heerde

DTS, here we come!

Nog twee weekjes en dan is het zover; dat ga ik naar DTS! DTS betekent Discipelship Trainings School. Drie maanden zal ik daar les krijgen in Heidebeek en verblijf ik met ongeveer 25 andere studenten in een studentenhuis - wat voorheen een oud bejaardenhuis was - in Epe. Dit studentenhuis heet LIHT; Licht In Het Donker. Elke dag heb ik daar ontbijt om 07:00.. Lekker vroeg en ik ben al zo'n ochtendmens. Dat wordt dus gezellig! Daarna fietsen we met zijn allen naar het gebouw in Heidebeek om daar vervolgens les te krijgen en middag te eten - altijd warm. Lekker!
Elke week bespreken we een ander thema en krijgen we gastsprekers. Ook is er tijd voor aanbidding en muziek.
In deze drie maanden hoop ik te ontdekken wat God met mij wil en wat Zijn plan is met mijn leven. Ik hoop mijn identiteit in Hem te vinden en de relatie tussen mij en God te verbeteren. In deze drie maanden heb ik dus erg veel zin!
Maar de volgende drie maanden zijn ook zeker niet mis; dan wordt de groep in tweeën (of drieën) gesplitst en gaan we naar het BUITENLAND! Waarschijnlijk naar een ver land, anders heb ik mijn vaccinaties voor niets gehaald. Denk daarbij aan een land in Azië.

Dit wordt dus mijn avontuur het komende half jaar en als je wilt kan je dit avontuur meebeleven op dit blog. Leuk hea :)?

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2013

I'm back in Holland!

11 December 2012

Laatste bericht

07 December 2012

Mijn laatste blog voordat ik wegga!

24 November 2012

The Bible & The Kingdom of God

17 November 2012

De liefde van God & relaties
Elisa

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 7896

Voorgaande reizen:

20 December 2012 - 01 Maart 2013

DTS, here we come!

Landen bezocht: