Mijn laatste blog voordat ik wegga! - Reisverslag uit De Lier, Nederland van Elisa Vreugdenhil - WaarBenJij.nu Mijn laatste blog voordat ik wegga! - Reisverslag uit De Lier, Nederland van Elisa Vreugdenhil - WaarBenJij.nu

Mijn laatste blog voordat ik wegga!

Door: Elisa

Blijf op de hoogte en volg Elisa

07 December 2012 | Nederland, De Lier

Jaja, het is alweer een tijdje geleden dat ik jullie wat heb laten horen! Sorry daarvoor. Het was erg hectisch de laatste tijd met lessen, teambuilding, outreachmeetings & regelen, regelen, regelen!

Toch zal ik wat highlights van de laatste weken nog even benadrukken.

Vorige week maandag kwam Robert-Jan Valster spreken over missions voor twee dagen. Het was erg leuk, want hij had zoveel passie voor wat hij vertelde dat hij het ook een beetje schreeuwde. Daar moest ik eerst aan wennen en iedereen moest erg hard lachen, maar daarna was het allemaal weer normaal. Hij heeft veel wijze dingen gezegd, waaronder dit:
Wanneer wij bidden - voor bijvoorbeeld je roeping, willen wij graag donder en bliksem, een hoorbare stem, gaan we extra geestelijk doen, want dat is God ook - denken we. Maar wat we vaak niet kunnen begrijpen, is juist de eenvoud van God. Daardoor hebben we vaak moeite om de dingen van God te doen en Hem echt te volgen. Maar Hij vertelt het ons vaak erg simpel; door andere mensen, de Bijbel of in je gedachten.

Daarbij kan ik wel naar Indonesië gaan, maar eigenljk is overal het zendinsveld. Ik hoef niet naar Indonesië per se om het evangelie te vertellen, ik kan ook in De Lier vertellen over God! Zendeling zijn is je leven, het is niet iets wat je doet en het kan overal!
Robert-Jan heeft ook nog over ons geprofeteerd en dat was erg gaaf!

De andere drie dagen van vorige week kwam Willem Nel, iemand uit Zuid-Afrika die met moslims werkt. Hij heeft ook erg veel goede dingen gezegd! Wat ik wel wist, maar toch nog even moest horen, is dat wij als 'eerste wereldlanders' mensen in derdewereldlanden als minder of armer dan ons kunnen zien en dat zij degenen zijn die hulp nodig hebben en naar ons moeten luisteren, want wij hebben hen iets te bieden. Maar.. wat weten wij nu beter dan zij over hun eigen land? Daarbij hebben zij ons ook weer zoveel te leren en zijn wij gelijk aan elkaar. "Het is net als wanneer je melk in een volle honingpot wil doen. Wat moet er dan gebeuren? Eerst moet er honing uit, voordat de melk er in kan. Zo ook met mensen uit derdewereldlanden. Laat hen ons wat leren - honing geven - en wij hen iets anders kunnen leren - melk geven. We staan samen naast elkaar, niet boven of onder elkaar!

Deze week hebben we teambuilding gehad; maandag, dinsdag en woensdag elke dag van 07:30 - 22:00 buiten om spellen te doen om ons team op te bouwen voor outreach; sterke kanten en zwakke kanten van elkaar te leren kennen en elkaar te accepteren voor wie we zijn. Maandag was erg zwaar, want toen werden we midden in de nacht wakker gemaakt en moesten we met onze backpack door het bos lopen. We moesten al onze spullen in 10 minuten inpakken en meteen naar buiten gaan. Het idee erachter was dat vervolgde christenen echt zo leven; angst en vluchten voor je leven. En dat shockeerde me echt! Het was een erg goede oefening. De teambuilding zelf was geweldig en stinkend.

Woensdagavond hebben we sinterklaasavond gehad, dat was ook erg gezellig! Donderdag en vrijdag hebben we les gehad over ongerechtigheid in de wereld en Gods Zijn perspectief daarop. Heel interessant en heel shockerend. Het maakte me boos en machteloos, maar we kunnen er wat aan doen! Gelukkig.

Ik wil jullie heel erg bedanken voor het lezen van mijn blog. Het geeft me steun om te weten dat mensen geïnteresseerd zijn in de dingen die ik hier meemaak en dat vind ik echt fijn!
Dit is mijn laatste blog voordat ik naar Indonesië ga. Erg spannend, maar het wordt een goede tijd!

Alvast fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar! Jullie zijn super!


  • 07 December 2012 - 23:45

    Gerald:

    Ja en zo is het!! You go girl! ^_^

  • 08 December 2012 - 07:07

    Pearl:

    All I can say: Amen ! ;)

  • 08 December 2012 - 17:38

    Rick En Corrie:

    knap om een paar weken zo kort samen te vatten, en nog geweldig om te lezen ook!
    goede tijd, met Hem en elkaar.

  • 08 December 2012 - 23:34

    Guido:

    succes en de beste wensen voor het nieuwe jaar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, De Lier

DTS, here we come!

Nog twee weekjes en dan is het zover; dat ga ik naar DTS! DTS betekent Discipelship Trainings School. Drie maanden zal ik daar les krijgen in Heidebeek en verblijf ik met ongeveer 25 andere studenten in een studentenhuis - wat voorheen een oud bejaardenhuis was - in Epe. Dit studentenhuis heet LIHT; Licht In Het Donker. Elke dag heb ik daar ontbijt om 07:00.. Lekker vroeg en ik ben al zo'n ochtendmens. Dat wordt dus gezellig! Daarna fietsen we met zijn allen naar het gebouw in Heidebeek om daar vervolgens les te krijgen en middag te eten - altijd warm. Lekker!
Elke week bespreken we een ander thema en krijgen we gastsprekers. Ook is er tijd voor aanbidding en muziek.
In deze drie maanden hoop ik te ontdekken wat God met mij wil en wat Zijn plan is met mijn leven. Ik hoop mijn identiteit in Hem te vinden en de relatie tussen mij en God te verbeteren. In deze drie maanden heb ik dus erg veel zin!
Maar de volgende drie maanden zijn ook zeker niet mis; dan wordt de groep in tweeën (of drieën) gesplitst en gaan we naar het BUITENLAND! Waarschijnlijk naar een ver land, anders heb ik mijn vaccinaties voor niets gehaald. Denk daarbij aan een land in Azië.

Dit wordt dus mijn avontuur het komende half jaar en als je wilt kan je dit avontuur meebeleven op dit blog. Leuk hea :)?

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2013

I'm back in Holland!

11 December 2012

Laatste bericht

07 December 2012

Mijn laatste blog voordat ik wegga!

24 November 2012

The Bible & The Kingdom of God

17 November 2012

De liefde van God & relaties
Elisa

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 788
Totaal aantal bezoekers 7883

Voorgaande reizen:

20 December 2012 - 01 Maart 2013

DTS, here we come!

Landen bezocht: